måndag 30 mars 2009

Första dagen

Gjorde lite annat än att blogga i går. Städade, körde bil, träffade en vän, fick tillbaka min plupp (JA jag kan surfa på min bärbara igen!!), gick på kalas och kämpade med att lägga barn och mig själv nu när klockan ställts om...förstår inte vitsen med att ställa om klockan? Tycker vi kan få ha sommartid året runt i stället.

I dag börjar VFU:n (verksamhets förlagd utbildning) dvs jag ska vara med min eminenta handledare i fem veckor och lära mig hur en lärare ska göra i praktiken. Jag är på en bra skola, bra arbetslag och har den bästa handledaren. Jag räknar kallt med att det blir bra =) Att jag samtidigt ska läsa hundratals sidor och skriva ett arbete tänker jag för stunden förtränga...

Ha det bäst, nu ska jag väcka barn!

2 kommentarer:

  1. Men vi behövde ju bara läsa relevant litteratur, inte hela litterturlistan!
    Men det är ju det där vad som är relevant också..
    Jag kommer göra det enkelt för mig och läsa de böcker som jag har sen jag gick min kurs i bedömning =)
    Vårruset?? Har du redan anmält dig? Annars vet jag iallafall en till som kan vara med och bilda en grupp.

    SvaraRadera
  2. Jag är, trots att jag hatar mörkret, pro vintertid.
    Min kropp orkar inte med den här sommartidsomställningen.

    SvaraRadera