måndag 4 maj 2009

Då var det måndag igen

Det har varit en lång dag och den är inte slut än...Första dagen på kursen och ny klass igen. Var faktiskt mest kända ansikten så det känns skönt. Att jag dessutom är i en toppenbra förseminariegrupp och ser fram emot att skriva examination med en trevlig prick är bara bonus denna dag=)

Men jag blev lite rädd en gång i dag...Busens rektor ringde under föreläsningen (inget ljud på om nån undrar) och jag satt mitt i och kom ingen stans...Många läskiga tankar om slagsmål och annat hann passera revy framför mina ögon. Det var långt till pausen kan jag lova när jag kunde ringa tillbaka... När jag väl ringde var det mig han ville prata om..? Öhh, va? Det visade sig att den första gången jag vikarierade var jag i hardemo och eftersom han även är rektor där så skulle han ha samtal med alla vikarier som jobbat sin första dag i Hardemo eller i Åbytorp. Jag var ganska lättad när jag gick och satte mig i föreläsningssalen igen:)

Ville tala om att jag, Busen och mormor har varit och köpt en cykel i dag=) En stor, fin och grön cykel. Just nu är mormor hans favoritperson! Den har just tagit honom till fotbollen så det är bäst att vi snart åker efter honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar