onsdag 10 juni 2009

Skolavslutning och "sedum" på fika

I dag är det skolavslutning i Busens skola. Fast först en vanlig dag i skolan för att sedan komma tillbaka vid fem och ha avslutning inför föräldrar. Fast jag tror inte det blir en sån vanlig dag... Där jag ska jobba även i dag ska vi städa och öva till avslutningen. Det är liksom ingen idé att börja på nått nytt.

Snart är klockan sju så då ska jag ringa Sveas och beställa tårta och en bakelse till svärfar, det är nog säkrast med tanke på att jag fått nöjet att skälla ut gubben inte mindre än två gånger på en vecka... Jag har också skruvat till alla stolar på altanen som jullrade lite med tanke på att familjen "Sedum" kommer... (Sedum är latin för en blomfamilj som är passande på svenska för mannens familj...)

3 kommentarer:

  1. Haha det var ju en idé att använda finnamnet för f-knopparna! Ska jag nog ta efter. Hoppas du överlevde sista skoldagen på S-skola. Tråkigt avslutningsväder men det brukar ju bli bra ändå.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni fick en bra dag o en fin skolavslutning !!

    SvaraRadera
  3. ja det nappar säkert vad kul med fiske

    SvaraRadera