tisdag 28 juli 2009

I går var vi på utflykt

Det blev inte så mycket bloggande igår. Var till Vingåker och det var trevligt. Skulle mest titta i strumpboden men jag handlade visst en hel kasse... Rekomenderar ett besök för den som gillar strumpor och sånt:) Sen åkte vi vidare till Factory outleten, ännu en trevlig affär. Vi började med att fika=) De hade hemmagjorda cookies, mmm så goda. Jag hittade ett par skor och en träningströja och Krångel köpte en kjol och en tröja.

Där slutade liksom den trevligaste delen av vår utflykt... Vi åkte till Julita. Vi tänkte äta lunch på värdshuset och gick in...det visade sig att dagens rätt var slut (det stod på menyn att det var begränsat antal...) klockan var inte ens ett?!! Sjukt dåligt! En barnrätt...med en dricka till kostade den 90 kr. När vi inte kunde köpa dagens (som kostade 98) så valde vi mellan att gå eller ta det näst dyraste på menyn...sydafrikansfiskgryta hette det visst och kostade nästan det dubbla. Vi valde att stanna eftersom vi var hungriga och inte riktigt fixar det där med att resa oss upp och gå... Behöver jag säga att det var konstig mat? Fiskgrytan bestod av soppa med tre fiskbitar i och en massa morötter... Om det står gryta trodde jag de skulle servera ris eller potatis till...men det gjorde de inte...Jag har bara en sak att tillägga, åk inte dit!

Pettson och Findus var trevliga, när de var där vill säga... Men nu får inte barnen vara med och mata djuren längre utan de får titta på när Pettson matar dem...Krångel blev besviken eftersom det var det hon såg fram emot...vi gick och åt glass i stället, det var trevligare.

3 kommentarer:

  1. Nej men va? Jag som trodde att Julita hade jättebra mat?! Och slut på dagens klockan ett? Ja, det var dåligt!

    Vi åker alltid till Julita när de har lantbruketsdag, det kan jag rekommendera till nästa år!

    SvaraRadera
  2. Men så tråkigt att utflykten slutade så, tur att inte glassen var slut i alla fall !!

    SvaraRadera
  3. Fy f*n vad surt det är när det blir sådär. Med risk för att få en hel yrkeskår på mig, så tycker jag ändå att merparten av de svenska restaurangerna har uselt kundbemötande och oftast där det är svensk personal.
    Tur du fick lite shoppat i alla fall

    SvaraRadera