lördag 8 augusti 2009

Flugor och jordfräsning får sammanfatta min dag...

Jag blir galen på flugor! Det är nog den enda nackdel med att bo på landet på sommaren. Jag har jagat dem här inne i kväll för att få sova längre än till sex i mogon bitti. Dessa onödiga flygfän har också gjort så att inte Krångel kunde somna eftersom de var i hennes rum... blä för flugor och ungar som inte kan sova=(

Annars har det varit en bra dag. Jag har lånat jordfräsen av morbror. Nu är ett av alla mina projekt snart klart=) Min rabatt längs stenmuren med alla långa, hemska kirskålsrötter är nu fräst och ska krattas och bli gräsmatta igen. Jag fräste också där min plattgång ska bli så nu gick det betydligt fortare att gräva ur för gjutningen. Så skönt eftersom det är det som är tråkigt...gjorde också en form till så nu står det två betongplattor och stelnar:) Behöver förresten mer betong...det kommer aldrig att räcka... Men det får bli på tisdag för i morgon åker vi och badar i Hultsjön och på måndag tänker jag, Busen och hans vän åka till Skara sommarland och leka hela dagen=o)
Fick också flera anmälningar till loppisen i dag=) Ingen mer som är sugen att sälja?

2 kommentarer:

  1. MER FOTON vill jag se!!!!! Jag lever mitt trägårdsliv genom din blogg just nu! ;)

    SvaraRadera
  2. Fan Annsofie kan du skicka hit lite av din energi. Det övergår mitt förstånd var du får all ifrån. Håller just nu på med min baksida där jag slitit bort alla kullerstenar för att få bort ogräset. Årets första trädgårdsarbete förutom gräsklippningen som är oerhört eftersatt.

    SvaraRadera