fredag 25 september 2009

höst...

Då var det fredag:) Frukosten smakade bra och nu ska jag bege mig mot mamma. Vi ska till Björka trädgård för att köpa blommor till kyrkogården och sen till Åbytorps handelsträdgård för att beställa blommor till en farbror i grannbyn som dött. Sen blir det mer plugga.... Städa måste jag göra också...det ser fruktansvärt ut här hemma just nu. Å orken finns inte riktigt just nu...

Hösten är orkeslöshetens årstid. Man vänjer sig med åren men acceptera det fullt ut kan jag aldrig göra. Jag är som en överaktiv galning på sommaren för att bli som en zombie när det blir höst, varför? Men värst är det nog att frysa, jag fryser jämt. När blir det vår? Snart snälla!

Men nu ska vi vara glada;) Försöker hitta något positivt med hösten... Det är vackert med alla fina färger. Det är skönt när ogräset slutar växa. Det är vackert att kunna titta på stjärnorna, just nu är karlavagnen utanför Krångels fönster när jag lägger henne. Det är mysigt att tända ljus. Det är härligt med vackert septemberväder. Nu kommer jag inte på något mer så det får räcka för idag.... Ha en härlig höstdag=)

2 kommentarer:

  1. Jo men varje årstid har sin charm faktiskt. Det är lite hatkärlek med hösten bara...

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju skönt att höra att det finns fina saker med hösten. Du glömde dom sköna promenaderna i friska luften! (=

    Och du... vi har inte heller en aning om hur vi ska få ihop dessa första 8-10 sidor. Till råge på allt så har inte Ella någon förskola att gå till imorn. Några puckon har slagit sönder alla fönsterrutor på stället *ARG*

    SvaraRadera