måndag 7 september 2009

Vilken dag

Vilken konstig dag... Första seminariet i dag och det visade sig att vår lärare var en man. En man från Havanna som var femspråkig. Synd att det inte betydde att han valde att tala svenska... Han började på engelska och jag och min vän C tittade på varandra och tänkte att snart byter han språk...men nej...det blev en lektion i två timmar på engelska. Jösses! Tack och lov var hans modersmål spanska så han pratade skolengelska så det var lättförståligt men det krävdes ganska mycke koncentration för att hänga med hela tiden. Han förstod däremot svenska rätt bra så vi elever kan prata svenska så svarar han på engelska.

Annars sitter jag här vid tvn med en liten sjukling. Förra veckan var det busen och nu är det Krångels tur att bli lite sjuk. Mannen fick hämta hem henne från dagis. Hon är mest lite hängig men ganska glad ändå. Hon lärde sig att cykla i går nämligen:) Hon har inte riktigt varit motiverad till att kämpa förut. Men i går så fick hon låna grannkillens mindre cykel och då gick det=) Nu står en sån där bra (läs 12") cykel på önskelistan för övning. Jag fick tag i en på Blocket för två hundra som jag ska hämta i kväll så hon är mycket nöjd. Nu ska den få vara övningscykel tills hon behärskar starter och stopp med sin vanliga cykel.

1 kommentar:

  1. Åh huva för lektioner på engelska. Bra jobbat av krångel att lära sig. Kommer att gå som en dans på rosa faran.

    SvaraRadera