tisdag 8 december 2009

Det blev ett jobb!

Efter övervägande och tänkande beslutade jag ju mig för att mitt hjärta finns i skolan och det är där jag vill jobba. I dag ringde rektorn och erbjöd mig jobbet och jag är så nöjd med mitt beslut! Det är visserligen ett vick och det är bara 50 % men jag kommer att få massor med bra erfarenheter med mig och viktigast av allt, en fot in i det jag vill jobba med. Arbetstiden kommer att ligga under 2,5 dag så jag har möjlighet att vicka 1-2 dagar i veckan, allt efter vad man orkar och det finns jobb. Jag tror det blir bra:) När jag tackat ja till jobbet så ringde de från en annan skola om ett vick jag sökt. Hon blev lite besviken när jag hade tackat ja till en tjänst redan men tyckte jag skulle söka i höst igen om det kom något mer för hon trodde jag skulle passa på deras lilla skola. Kul att höra även om det inte kunde bli något:)

Annars skulle jag förbereda till Busens vuxenkalas i dag men det gick sådär... Jag har handlat det mesta men städningen gick lite trögt;)Det får jag ta tag i morgon bitti...

Tog också med mig mina barn och vacinerade oss. Det gick bra och jag har inte blivit sjuk än (peppar peppar). Lite ont i armen men det kan man överleva;)

10 kommentarer:

  1. Men så roligt, stort GRATTIS =)
    Hoppas ni slipper några biverkningar !
    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet! Och grattis till två år!

    SvaraRadera
  3. Jag säger grattis en gång till! Vad skönt att kunna gå ut och ha jobb på en gång!
    Och perfekt att smygstarta lite!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Kul att komma ifrån böckerna

    SvaraRadera
  5. Jag ska äntligen läsa sånt jag vill läsa!

    SvaraRadera
  6. ÅHHHH!!!!! Vad roligt!!!!!! Jag blir JÄTTEGLAD!!!!!! Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Härligt att veta att man har ett jobb att gå till, även om det inte lockar varje dag att gå dit... Men men det är roligt för det mesta och pengarna är välbehövliga. Grattis igen, många kramar / Linnea

    SvaraRadera