lördag 26 december 2009

lördag är det i dag va?

Svårt det här med dagarna när man är ledig men jag vet att det är annandag jul i dag i alla fall. Snön har vräkt ner och en granne sitter fast mitt på vägen nere vid våra postlådor. Mannen fick åka runt skogen för att kunna komma till jobbet... Undrar hur det ska gå när snöplogen kommer? Hon får nog be svärfar dra bort henne innan dess. Själv tänker jag inte ge mig ut på vägen förrens det är plogat i alla fall så jag får nog vänta några timmar. Innan dess får jag väl skotta, skotta och skotta lite så jag kan få in mer ved i vintervädret.

1 kommentar:

  1. Så mycket snö har inte vi fått, men igår snöade det rejält o ställde till med en tragisk olycka utanför Vimmerby. Usch usch =(

    Visst blir man veckovill när det är helg mitt i veckan. Skönt i alla fall med långhelg o ledighet =)
    Må gott o kram på dig !

    SvaraRadera