måndag 22 februari 2010

är det vår nu?

Jag drömde om våren i natt. All snö smälte på en dag och dikena svämmade över... Jösses vad rädd jag var att allt skulle spolas bort. Kanske det är tur att termometern visade 27 minus när jag gick upp och snön ligger lika tjock som i går;) Eller? Det är ju sportlov å då ska det vara snö! Solen skiner så jag hoppas temperaturen stiger.

Jag och ungarna ska åka till mamma och skotta fram fönstren efter stormen och ta ner ett par resväskor inför Åboresan=) Men eftersom min mamma är en pensionerad bonde som tröttnat på att gå upp klockan sex, sex dagar i veckan år ut och år in så får hon dra sig en liten stund till innan jag kommer dragande med kompaniet morgonpigg. En liten stund...

1 kommentar:

  1. Jag har drömt att snön har försvunnit i flera veckors tid och varenda morgon som jag vaknar så är den kvar. Fast jag är rätt så nöjd med det.

    SvaraRadera