onsdag 3 februari 2010

vit vinter

Konstig, sorglig och snöig kan man nog sammanfatta dagen.

Glad i hågen kom jag till jobbet i morse och möttes där av sorgemusik och ledsna kollegor. En kollega hade somnat in i går kväll. Efter det blev inget som det skulle i dag. Den otroliga tysnaden som var först på morgonen blev bytt efter rasten av fullt kaos, slagsmål och tårar. Vissa var ledsna men sorgen kom inte ut som tårar utan i utåtagerande beteende... Det är konstigt ibland, att vi visar sorg på så olika sätt. Resten av dagen var det svår att få ordning på klassen som räknas som en av de oroligaste i vanliga fall... Nya tag tills i morgon.

Annars kan dagen den 3 februari sammanfattas av snö. Snö, snö och mer snö... Det är dagar som denna som man inser att man borde bo i skogen och inte mitt ute på närkeslätten;) Det yr igen och jag undrar om de plogar i morgon bitti??? Jumpan fick vi ställa in och Busen fick skippa fotbollen (mutor mot tårarna krävdes) jag tror vi skulle kommit dit, men jag har ingen aning om vi skulle kommit hem...

3 kommentarer:

  1. usch vad jobbigt det lät. Klart att barnen reagerar på sitt sätt. Ovant för dem att personalen inte är på topp. För faktiskt så kan man ju oftast lägga sitt eget åt sidan!

    SvaraRadera
  2. Men vad tråkigt att höra! Får man fråga vem? Om det nu är någon jag känner till förstås.
    Hälsa alla att jag tänker på dem.

    SvaraRadera
  3. Det var Gun som gick bort efter en tids sjukdom. Jag ska hälsa alla =)

    SvaraRadera