tisdag 2 mars 2010

En och annan bokstav men inga på papper...

Det är svårt att jobba som resurs när barnet i fråga inte kommer till skolan... Faktiskt svårare än när han kommer;) Jag fick ändå fullt upp så mig gick det ingen nöd på. Nöd kanske det går på Busen däremot. Det blev ingen operation i morgon för fyra läkare var sjuka så det gick liksom inte ihop sig. Det får bli en annan dag.

Lite bokstäver på vägen fick han också i dag min kära Buse. MEN de får ju självklart inte ställa diagnoser i Kumla utan de måste göras i Örebro... Men bästa stödteamet har gjort ett grundligt arbete så att lärarna vet vad hans starka och svaga sidor är och kan stödja honom framåt. Nu ska jag blåsa ur hans gamla dator så att han har en dator i skolan att skriva på tills han får möjlighet att få en skoldator för dyslektiker. I morgon ska jag till hans skola och informera lärarna under deras konferens vad de kommit fram till och deras första råd om hur de kan och borde arbeta.

1 kommentar:

  1. Vi har två elever i kö till skoldator och vi skulle få vänta till hösten. Så stå på dig! I de datorerna finns ju talsyntes, scanner och ett antal andra bra hjälpprogram. /Hanna

    SvaraRadera