söndag 27 juni 2010

hittat ett nytt projekt...

Sommarvärmen är härlig nästan jämt =) Försökte röja altanen i morse men det blev för varmt, det fick vänta tills i kväll. Men nu är alla Krångels leksaker sorterats och nästan allt är på plats i hennes rum. Taket ska visseligen målas en gång till men jag väntar tills detta härliga väder lugnat sig så att jag med gott samvete kan hållas inne och pyssla och måla.

I dag har jag äntligen fått ordning i växthuset. Skönt att det sista blev utgrävt och fixat så nu har de sista plantorna fått en plats och det känns skönt att det är gjort. Å när jag ändå var igång och grävde och fixade så har jag klurat lite på en uteplats som jag tänker bygga. I kväll har jag och min Buse grävt bort en del blommor som ska sparas och i morgon när vi plockat ner det sista taket så ska vi gräva bort resten. Sen ska det bara grävas ut, läggas dit sand, gjutas plattor och snickra en spalje ;) Å ännu senare tänker jag sitta där och njuta =) Men det är ingen bråska det får ta den tid det tar... Altangolvet är lite tidigare på min prioriteringslista...även om det är lite tråkigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar