söndag 15 augusti 2010

Spännande dag i morgon

I morgon är en stor dag för dottern. Första skoldagen =) Eller i morgon är fröknarna på kurs så egentligen börjar hon först på tisdag. I morgon är det fritids för henne fast med bara sexåringarna. Hon tycker det ska bli jättespännande =) Busen däremot tycker inte att det är fullt så intressant att gå till skolan i morgon även om han längtar till sina klasskamrater.

Själv ska jag ha studiedag i morgon för att på tisdag öppna Sputnik. Det är arbetsnamnet på vårt nya fritids. Enda problemet är väl att vår lokal inte är inflyttningsklar på ganska länge...men det är en världslig sak;)

4 kommentarer:

  1. Barnen här njuter sommarlov i två hela dagar till :)
    Lycka till Krångel på hennes första skoldag, tänk så härligt pirrigt! =)
    Förresten tycker jag att sputnik var ett alldeles lysande namn på ett fritids!
    Hoppas ni har det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Här börjar skolan den 24/8 så än är det lite sommarlov kvar.
    Förstår att det är spännande för din dotter :)
    Lycka till med nya fritids :)
    Kram o ha det så gott.

    SvaraRadera
  3. Vi gillar också vårt arbetsnamn och planerar att vänja dem vid det så pass att det inte går att byta;) Alla våra fritids har rymdnamn och sputnik är litte udda och är ute och far, passar mig och kollegan perfekt =)

    SvaraRadera
  4. Sputnik är det tuffaste namn jag hört! Nu blir jag lite avundsjuk =)

    SvaraRadera