söndag 22 augusti 2010

Tack för i år och välkomna tillbaka nästa år =)

Loppisen är över för i år och vi kan väl säga att den växt lite för varje år. Från halv nio till tio i tre hade jag fullt ös. 24 säljare plus mig och morbror å så all fikaförsäljning. Men jag hann ju inte handla något så det var ju bra. Första gången jag hann runt de andras bord var straxt efter två men under dessa 3 minuter så fick mamma rycka in och sälja lite fika.Det trillade in folk hela tiden och tydligen hade det varit bilar lite överallt längs bygatan. Det är tur att de flesta längs gatan också var med och säljde eller köpte;) Ett litet gnäll på morgonkvisten hörde jag men den tanten var också nöjd innan hon gick hem.

Det är konstigt att först längtar man, sen är man helt slut och sen när man återfått krafterna så längtar man tills nästa år. Enda problemet är att vi fick ännu fler som var intresserade att sälja till nästa år och vi måste nog möbelera om för att lösa det... Det kanske blir fik i mitten så får alla som vill sälja plats. Men det är nästa års problem. Nu är det ju bara att räkna pengarna kvar och det är ett sant nöje =O)

4 kommentarer:

  1. Det var ju sjukt mycket folk på loppisen idag, tyvärr skulle man ju iväg och jobba och kom bara på en snabbvisit. Men det stod bilar hos mamma o pappa på deras stora gräsmatta vid stallet. Har nog aldrig sett så mycket bilar hemma förut.

    SvaraRadera
  2. Kul att allt gick så bra :)

    SvaraRadera
  3. Förlåt att språkpolisen DE kommer. Men det heter sålde, inte säljde.

    Kul att det gick så bra!

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt dagens eko... jag borde gå i skolan lite oftare...eller vänta lite jag är faktiskt lärare...men det hjälper inte när man har en liten släng av dyslexsi;) Men jag skulle kunna läsa igenom vad jag skrivit innan jag trycker på skicka knappen;)

    SvaraRadera