lördag 15 januari 2011

det ordnar sig tillslut :)

En seg morgon i dag... Hade i går när jag var på examensfika hos kompisen fått nys om att de hade fina vårgröna gardiner på Jysk på rea. Härlig tanke eller hur? Väl på Jysk på väg mot Willys fanns det naturligtvis inte en enda vårgrön gardin kvar... Hittade efter en stunds velande lite knoppar i grönt på ett par andra så det fick bli dessa och gröna kuddöverdrag till soffan. Vill ju få in lite vår i det lilla lilla huset vid den stora stora skogen =)
Vidare mot Willys där oturen inte riktigt ville släppa greppet om mig... Hade först ingen kundvagnspeng, fick gå in och köa för att växla. Glömde sedan scannern när jag gick in så jag fick gå runt halva affären för att gå ut och hämta en scanner. En scanner som sedan bestämde sig för att krångla en massa. När jag äntligen efter att ha fyllt vagnen med mat för två tusen går för att betala upplyser kassörskan att idag blir det avstämmning :( Tror ni inte att jag hade gjort något fel med den krånglande scannern? Jo då...fel kassar och plåstrena två gånger... Jag skulle ha betalat 25 kronor för mycket om jag inte haft avstämning. MEN! Eftersom datorn bara kan registrera om jag gjort rätt eller fel kommer jag nu att få avstämning lite oftare... Tror ni jag är sugen på att storhandla där eller?

Sen blev dagen lite bättre och jag städade ut julen och välkomnade våren =)

5 kommentarer:

  1. vad härligt och ha kastat ut julen, nu hoppas vi att snön försvinner på ritkigt snart så vi kan välkomna våren ordentligt med ett leende.

    Ps. Är det du som har slutat att följa mig? (bara nyfiken för jag kan inte fö rmitt liv komma på vilket ansikte det är som fattas i listan)

    SvaraRadera
  2. Har nog aldrig tagit bort mig någonstans...är dessutom rätt kass på att lägga till mig;)

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag shoppingsugen tack för det...eller ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har oxå en scanner där och jag råkade scanna in fel smak på två fiskbullar så jag kommer oxå få en ny avstämning snart och jag storhandlar bara där...får åka dit och handla lite nästa gång...

    SvaraRadera