onsdag 26 januari 2011

Massiv trötthet och mobilprat

Om man nu ska vara hemma med sin sjuka dotter är det väl bättre att vara pigg, eller? Tänkte i går när jag viste att jag skulle vara hemma i dag att jag skulle hinna massor... MEN efter en natt brevid min andre hälft som växlade timmerstockssnarkning med massiva hostattacker känner jag inte för att göra någonting. Har visseligen kört två diskmaskiner och fyra tvättmaskiner samt tagit tag i två telefonköer. Men ändå...jag skulle ju göra lite fint här hemma idag... I natt är det jag som sover på soffan så jag får ihop lite sömn innan jobbet i morgon.

Årets influensa förresten, hur är den? Både Busen och mannen har hostat i veckor och varit sjuka båda två, nu har ju dottern varit sjuk i några dagar. Men på mig bryter det liksom inte ut...kan det vara för att jag vaccinerade mig eller har jag toppenimunförsvar?

Förresten kom jag på en sak vad det gällde de där telefonköerna, jag har ingen hemtelefon på några dagar. Ops! Skulle ju koppla om telefonen till bredbandstelefon den 25:e...glömde visst det och när jag skulle fixa det i morse så hade jag inte rätt kontakt =( Teliatjejen skulle skicka en men det tar visst några dagar. Så ring på mobilen om ni vill nå mig =)

Nu ska jag ta min personliga trötthet till nästa nivå genom att tvinga mig själv och Busen och gå ut och bära ved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar