tisdag 26 april 2011

Inte en helt vanlig tisdag =)

En dag som summa sumarum blir en bra dag =) Jag, bästa kollegan och min nya prao var till Månen (blivande fritidslokalen) i morse, där kliver kommunalrådet in. Lite snopna tittar vi på varandra medans han stolpar runt i byggdammet i sina fina skor... Han skakade lite på huvudet och utropade något om att det kan nog bli bra det här. Undrade också så där i förbigående om vi ville ha ett växthus till vårt fritids och om vi ville använda parken intill. Ja tack sa vi så nu blir det växthus och vi planerar för fullt att bygga en äventyrsbana bland träden =)

Toppen på många sätt var dagen och bara en liten olycka här hemma när en ruta på trakorn blev till miljoner bitar... En chockad och ledsen Buse men han förstod efter en stund att detta kan hända den bäste och han kommer få fortsätta träna på att lasta ved på timmerkärran. Det blev till att sopa och plocka glassplitter och mannen fick dammsuga traktorn. Men men sånt är livet;) En liten sväng i löparskorna hann jag innan det blev mörkt och det känns bra. Två pass till den här veckan så är jag nöjd. Nu är det duschen och sen fakturering innan kudden ropar högt efter mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar