lördag 25 juni 2011

En dag i vakum

Är lite sliten efter den sista tidens intensiva levende;) Nöjt inser jag att i dag är det ganska okey att göra så lite som möjligt. Eller huset borde städas såväl fågel, fisk och mittemellan men det är ett världsligt problem. Så tänkte jag ;) Men altanen tänkte jag städa klart (gjorde halva i går) så att jag kan sitta här och njuta av lugnet och titta ut på grönskan som börjar likna en djungel. Disk och skitiga golv kan då vara alldeles i fred inne i huset.
Tar batteriet i datorn slut så får jag väl gå in och hämta boken jag började med i morse, 100 åringen är tänkt att plöjas klart i helgen.
I morgon blir det en dag i ekonomins tecken :( Betala alla räkningar är ingen höjdare... Men jag ska också åka till Åbytorp för att inhandla blommor till blomlådorna på altanen och kyrkogården, till det har jag ett presentkort från en rar vän=) Till Stadium kanske jag också orkar åka för att handla för presentkortet jag fick från gympaföreningen. Sen blir det en vända till Jula där de har enkla träbänkar som jag tänkte måla vita och ställa mina fina pelargonier jag ärvt på. Snyggt på altanen gillar jag när det är :O) Om det bara ville sluta regna så kanske jag kunde börja med att elda upp alla kartonger och annat skräp som ligger här...
Men tills dess tänker jag bara sitta här och låtsas att jag har semester ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar