fredag 14 augusti 2009

cykeltur runt hela kumla

Jag borde gå och lägga mig nu...klockan är ställd på sex i morgonbitti...det är dags för fotbollscup i Hallsberg. Vi ska samlas där klockan åtta och innan det måste jag ju hinna göra massor med matsäck (hur står man annars ut?) det är ju ofta pauser mellan matcherna...

Jag och mina barn var ute och cyklade i dag. Långt... Det blev ca 2,5 mil innan jag kunde njuta av att komma hem igen. Men nu har vi tagit alla trimkontrollerna utom en på Kumlasidan av kartan. Kontrollerna i Sannahedsskogen får vi ta en annan dag...

Vi har också varit till min vän i Rösavi. Först var vi där och våldgästade och fick fika=) Sen gick vi ut i hennes lada igen...där har hon en massa saker som är över. Vi kollade igenom vad som fanns kvar och det blev snabt bestämt att vi skulle komma tillbaka till kvällen med släpkärran...så nu står det en tv-bänk och ett bord till Busens rum. Ett litet skåp till mig samt två lampor, en zinkbalja som läcker (jag ska ha blommor i den) och ännu mer leksaker till Krångel på altanen. Allt till den otroliga summan av 14 säckar spån till hennes hästar från vår vedkap=)

Goda affärer är de som jag gillar=o) Jag fick också lov att låna några bord av henne till loppisen, bra eftersom vi nu har 16 anmälningar:) Det ser ut som det blir fullt i maskinhallen i år...

1 kommentar:

  1. Hur mår benmusklerna idag då?
    Låter som ni hade en härlig dag!

    SvaraRadera