måndag 24 augusti 2009

Ge oss fler pedagoger som inte är så bekväma av sig!

Har varit fotbollsmorsa i kväll=) Fint väder, trevliga mammor och en skön promenad. Lite fotboll tittade vi på också... Annars har jag varit och jobbat lite i dag. Det gick bra men det var en liten fundering jag hade...vi gick ut på promenad med ettorna, de fick inte stanna i lekparken vi gick förbi utan vi skulle gå in på skogsvägen för att kolla på en myrstack. När vi kom fram till myrstacken så var den fem meter från vägen och eftersom det var lite högre gräs mellan vägen och myrstacken så kunde det enligt den personen som var ansvarig (jag var ju vikarie så jag fick inte bestämma) att det kunde finnas fästingar så då fick inte ungarna gå fram och titta...? Kunde vi inte ha stannat i lekparken i en kvart istället då? Eller gå fram och kollat på alla myror och fått lite naturvetenskap...det är väl bara att kolla benen efter, hur svår kan det vara? I bland vill jag bara sluta vara en vikarie och bestämma själv...eller jobba på en avdelning där jag får bestämma om jag är villig att riskera att gå fem meter genom gräs...

2 kommentarer:

  1. Förstår att du blev frustrerad ! Verkar ju helknasigt ju =O
    De små barnen fick alltså inte göra nå't alls kul då, till slut =(
    Kram på dig !

    SvaraRadera
  2. Kunde inte fröken stått kvar på vägen då? Såna är vi inte där jag jobbar (eller ja inte alla i alla fall)

    SvaraRadera