lördag 12 september 2009

Det är inte hos oss det brinner

Morbror ringde och var orolig om det brann hos oss. Det står på utryckning.se att räddningstjänsten har rykt ut till vår by för en och en halv timme pga. en befarad villabrand. Inte trevligt... Jag hade inte ens märkt något så jag var tvungen att gå utanför dörren och sniffa. Men tack och lov luktade det bara höst och ingen brandrök. Låt oss hoppas att det beror på att de snabbt kunnat släcka branden. I morgon får jag gå och läsa i svärmors tidning eller fråga någon av mina trevliga grannar som har lite större koll på byns trafik än jag. Själv är jag ganska mättad efter att ha haft Sveriges mest bilburna grannar i 15 år...

På tal om något helt annat så har jag hittat mina gamla elever på facebook i dag...jag känner mig gammal:(

2 kommentarer:

  1. Det är otäckt med bränder förstår att morbror ringde o undrade !!
    I vårt lilla samhälle vill kommunen ta bort rökdykarna vilket betyder att brandvärnet här kommer om det brinner men de får inget göra förrens grannsamhällets kår kommer, hur sjukt som helst =O Hoppas verkligen inte det sparförslaget går igenom !!

    SvaraRadera
  2. Det brann i en vedkorg hos någon, ingen aning hos vem, men det var släckt när de kom fram står det på utryckning.se. Var inte hemma så jag märkte inget av saken.

    SvaraRadera