torsdag 29 oktober 2009

Solen skiner del två

Uppe med tuppen i dag. Den här gången tog det faktisk bara tre dygn för mig att ställa om kroppen när det blev vintertid...det brukar ta längre tid...

I går sökte jag jobb igen. Odensbacken den här gången, en bit att åka men det verkar vara ett bra jobb för mig=). Hur som helst så blir jag väl bättre på att söka jobb. Det var så många år sen jag gjorde det och då skrev jag ansökningarna på skrivmaskin (!)... Nej nu ljög jag...jag sökte några jobb innan universitetsutbildningen började, men de ansökningarna var bara för att arbetsförmedlingen sa att jag skulle söka... Jag pluggade och jobbade som springvikarie så jag var inte så intresserad av ett jobb i tre månader som gjorde att jag inte kunde läsa färdigt på komvux och tack vare det komma in på lärarprogrammet. Andra jobb har jag fått ändå via telefon eller kontakter. Det är jobbigt det där med nya sätt...jag vet ju faktiskt inte om jag gjort rätt i mina elektroniska dokument...

I dag blir det en heldag i pluggeri. Lämna Krångel, läsa en kurskompis arbete, plugg med kompanionen och sen seminarie. Våra seminarier har hittils inte gett något så vi får se hur det går i dag. Man kan ju inte anklaga honom för att slita ihjäl sig vår lärare... Han gav alla i vår grupp G på delkurs ett, arbeten som gick från helt värdelösa till riktigt bra...konstig farbror... Varför slet vi med vårt arbete när han inte brydde sig mer? Tur att inte han ska sätta betyg på oss på c-uppsatsen. Hoppas det blir en mer kompetent människa...
Solen skiner i dag också så det kan bli en riktigt härlig dag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar