söndag 11 oktober 2009

tanter och vilda ungar...

En unge har somnat och en återstår...han håller på med sin favoritsysselsättning först...äter;) När han är trött är han hungrig och kan inte sova om han inte får äta först. Lika bra att han äter så man kan få lugn och ro sen;) I dag har jag, Krångel och mamma kört grejor från en tant. Hon är snart 89 och nu har hennes bror dött så hon klarade liksom inte av att vinterförvara möblerna på balkongen själv. Så dagens goda gärning var att hjälpa en tant=)

Efter det har jag haft huset fullt av ungar...mina egna hade var sin kompis här och det var inte killarna som gjorde att det var fullt ös... Vet ni hur mycket liv en femåring och en sexåring kan åstakomma? Jösses... Söndagar är nog inte den bästa lekdagen med den kompisen... Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hjälp oss från frikyrkoförsamlingar! Ungen hade väl tvingats sitta still i flera timmar i kyrkan på förmiddagen för hon var sjövild när hon kom hit...hon brukar aldrig vara sån...men så har de aldrig lekt på söndagar förut... Nu ska jag tvinga min Buse i säng så ha en skön söndagkväll=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar