lördag 7 november 2009

kan du göra det?

Lite seg i kväll men mår annars mycket bättre. När ungarna tittade på film på Krångels rum tidigare i kväll så tittade jag på ett program om en engelsk familj som flyttade från stress, jobb och bra ekonomi till ett lugnare liv i spanien. De bodde nu ganska omodernt och odlade det mästa de åt själva. Sålde vindruvor, frukt och nötter och skar ner sina omkostnader till en femtedel mot vad det kostade i England. De var nöjda med sitt val och tyckte att de hade bättre livskvalitet där trotts brist på tv, badrum....

Nu har jag funderat en stund...undrar om jag skulle fixa det? Jag har bott med utedass två år, inte trevligt men det går. Jag har levt med enbart kallvatten i nästan tre, inte trevligt men det går. Jag är en rackare på att odla grönsaker om jag vill, men jag har blivit för bekväm. Jag skulle kunna leva utan tv, men är det snällt mot barnen? Men att leva på en femtedel av vår inkomst??? Det skulle nog inte gå faktiskt...det är vårt matkonto;) Jag har nog blivit alldeles för bekväm helt enkelt...å ändå är jag en lantis...

2 kommentarer:

  1. Din önskan är uppfylld! Hårdrockarkatten alltså.. :)

    Skulle inte heller klara att leva på det sättet. :P

    SvaraRadera
  2. Tack=) Måste genast in och kolla!

    SvaraRadera