söndag 27 december 2009

långt inlägg på gång ;)

Vi hade en gäst alldeles utanför dörren i morse. Den tyckte våra rönnbär var smaskens =)




Vi fortsatte med att storstäda Krångels rum...eller vi är nog att överdriva...jag storstädade Krångels rum. Men efter en stund blev hon orolig att jag skulle slänga alla hennes saker och kom och hjälpte till lite att välja vad som skulle sparas och vad som skulle upp på mammas vind i väntan på nästa loppis. Tre papperskassar med gosedjur och leksaker samt en stor garderobsliknande sak som hon haft sina prinsessklänningar i åkte ut från hennes lilla rum så nu får hon plats att leka.

Efter rensningen åkte vi till Marieberg =) Men det var fler som tänkte den tanken i dag... Jösses vad folk! Jag var lugnet själv (är själv chockad) och tog folkmassorna med lugn :) BR för att Krångel skulle köpa en petshop-filur till, Claes Olsson för att köpa en fungerande vattenkokare (den förra gick sönder i går) och Panduro hobby för att köpa gips. Träffade världens bästa vfu-handledare (och kollega) och tog oss dit alla andra barnfamiljer gick...Mc Donnalds, men vi beställde, hittade ett ledigt bord direkt och jag fick häpet se min dotter äta ett helt happy meal! Hon var nog hungrig i dag...

Väl tillbaka till bilen åkte vi till Callatex för att köpa tyg. Jag längtar efter en ny soffa men får nöja mig med nya kuddar så länge;) Enda problemet är att jag köpte för lite tyg...måste dit i morgon igen... Köpte också tyg till barnen =) Krångel tyckte det rosa prinsesstyget var larvigt (ingen är lyckligare än jag över det) och valde ett helt annat tyg, Busen valde över telefon ett tyg med lastbilar och jag hittade ett som han får se i morgon. Vi tog vägen över mamma hem och lånade symaskinen så nu har jag sytt klart av tyget vi köpte. Här är resultatet =)



3 kommentarer:

  1. Vilka fina kort på rådjuret!
    Att det finns en calletex butik vid marieberg hade jag missat, måste jag granska närmare nästa gång jag åker dit!
    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Den ligger vid Almsteds blommor borta vid klädjätten och de där :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder, härligt när djuren vågar så nära.
    Vad kul med lite nytt till hemmet =)
    Ha de' gott !!

    SvaraRadera