onsdag 6 januari 2010

Då blev det kväller...

Full fart i dag men ingen stress. Precis som jag vill ha det=)

Kvällen bjöd på dammråttor stora som bävrar när jag och Busen röjde hans rum för att få plats med den nya sängen. Jösses, hur mycket damm får det plats i ett så litet utrymme. Utrymme är kanske ett konstigt namn på ett barnrum men det är nog det det är;) Det är nästan 18 kvadrats golvyta men eftersom det är en inredd vind så är takhöjden från 80 cm vid sidorna till nockens 190 cm. Det känns med andra ord trångt och mycket svårmöblerat... Sonen hade redan innan svärmors kalas slängt ut sin gamla säng men det kom att bli så mycket mer... Den trasiga soffan, byrån som gjort sitt och en bokhylla fick alla genomgå resan genom fönstret :) Sen var det bara att röja och dammsuga... Men jag hittade åtskilliga strumpor lite överallt täckta av damm. Efter två timmar orkade vi inte mer men det känns skönt att vi gjort det värsta. Sen står det ju ytterligare en säck med brännbart skräp och väntar på altanen, dags att elda snart:)

Nu ska jag ladda inför första dagen på jobbet i morgon med att gå och lägga mig och läsa lite till på uppsatsen vi ska opponera på.

3 kommentarer:

  1. Var hittade du gratis design???

    SvaraRadera
  2. Men...då var det väl dammbävrar va? Har glömt att berömma dig för sidan, det blev verkligen superfint!

    SvaraRadera
  3. Klart det var dammbävrar! Skrev nog lite luddigt där;)

    Gratis design hittade jag på www.pyzam.com men jag vet inte vilka bloggar som de passar till... Glöm inte att spara den mall du har i dag som jag gjorde...då försvinner allt och man får göra om allt från början:(

    SvaraRadera