onsdag 20 januari 2010

kyckling i ugnen

I-landsproblemen fortsätter med ett krånglande facebook... Skulle ju faktiskt maila en vän där om att gympan nästa vecka är ute med hjälm, skridskor eller pulka. Hur gör jag nu? Undrar om hon har ett alldeles vanligt mobilabonemang så man kan hitta henne på eniro...eller så kanske man kan be Finnpajsaren om hjälp?? Jag får lösa det i morgon eftersom facebook krånglar och jag är inte helt säker på hennes efternamn...men jag kommer ihåg de tre första men sen har jag några varianter att välja mellan...

Fick förresten fler timmar på mitt numera alldeles vanliga jobb =) Inte så många men alldeles lagom i mina ögon. Det betyder korta dagar på måndagar och tisdagar så då orkar jag hela veckan lång. Jag ska jobba 6,5 timme i en etta för att klassen ska kunna köras i halvklass och på så sätt få lite arbetsro för betydligt fler... En månad är satsningen tänkt att hålla på, så vi får se om det går bättre för de små liven när jag är där och grejar.

Jag har också lite kyckling i ugnen till min matsäck i morgon. Hela skolan ska till Kvarntorp för vinterfriluftsdag och jag ska åka slalom =) Det ska bli jättekul men jag undrar om det är som med cykling...att har man väl lärt sig det en gång så sitter det... Jag har åkt en gång sen jag var nitton...

8 kommentarer:

  1. Funkar bättre nu i kväll, bedrövligt i går. Ha så kul.

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja vem är det vi letar efter?

    SvaraRadera
  3. Det kommer säkert gå jättebra i morgon, har man en gång lärt sig så ........ eller ?? ;)
    Är det i Hallsberg du fått jobb?
    Jag har ett kusinbarn där som jag tror går i förskoleklassen.
    Ha en bra dag ute i snön i morgon =)

    SvaraRadera
  4. Finnpajsaren: Det är Erica jag söker...men nu funkar facebook så jag kanske kan själv =)

    Lotta: Det finns två skolor i Hallsberg som har förskoleklasser. Jag jobbar på Långängen =)

    SvaraRadera
  5. Jag träffar Erica imorgon om du inte får fatt i henne. :-)

    SvaraRadera
  6. Tack Jonna men jag lyckades skicka ett litet meddelande i morse =)

    SvaraRadera
  7. Men dina skidor hade du kvar länge, de kanske du fortfarande har. För jag lånade dom när jag var nitton och det var 100 år sen.

    SvaraRadera
  8. Skidorna är kvar men de är sjukt dåliga så jag lånade crilles:)

    SvaraRadera