måndag 25 januari 2010

mot sängen...

I dag är jag trött... Jag skulle ju jobba min första dag som resurs i ettan i dag...så blev det inte... Min kollega var sjuk så jag fick gå in och ta över vår klass. De får nämligen inte ta in vikarier första dagen utan eleverna är tänkta att delas upp i alla övriga klasser första dagen en lärare är sjuk. Men de tyckte det var en bättre lösning för barnen att jag var i trean hela dagen. Synd bara att det var måndag... Måndag innebär skoldag till tre med två rastvakter och ingen rast för läraren, eller en rast för läraren men eftersom den läraren var på möte så fick jag vara rastvakt då också. Blanda det med att de små rackarna inte höll sams och började testa mig ordentligt. Jösses vad trött man kan bli! I morgon har jag dem också men då är jag laddad och har rast och sånt... Morgondagen blir bra det har jag bestämt =) Dessutom börjar jag mellan 8-9.30 med halvklass, det kan bli en riktigt bra morgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar