lördag 20 februari 2010

har det snöat hos er också kanske?

Var ute en timme i morse och skottade och körde in ved. Det fick räcka tyckte jag;) Har hållit mig inne och vankat runt och varit rastlös. Det är inte så att det inte finns något att göra, mer som att jag inte haft lust... Men jag har bakat lite bröd med dinkel i, rätt gott blev det faktiskt. Jag har satt en surdeg (vi får se om det blir nått av den) å så har jag gjort en rågskållning som jag ska ha till limpor i morgon =)

Är ju faktiskt ledig nu, sportlov som det så fint kallas. Trevligt ord det där faktiskt, lov :) Men det finns lite att göra under veckan så i dag passade det nog ganska bra med en innedag med lite långsammare tempo, man måste ju ladda så man orkar ha lov;)

Snön har vräkt ner och blåsten har inte sparat på sig här på slätten i dag. Så pass att vi faktiskt var insnöade en stor del av dagen. Eller det beror på vad man har för fordon. Vår klumpedunsbil kommer man fram med men den är på en parkering i Örebro eftersom mannen är till Kungälv. Min bil står nog bäst där den står... Till och med snöplogaren körde i diket och eftersom mannen var på väg till jobbet så fick gubben (svärfar) åka i väg med traktorgrävaren och dra upp honom. Tog lite bilder i dag (genom fönstret) men eftersom jag la in bilderna i min bärbara och den inte ville riktigt som jag i dag så kanske de kommer i morgon. Tänkte jag skulle ta med mig kameran ut i morgon och föreviga all snö. Tror aldrig vi har haft så här mycket snö här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar