torsdag 18 februari 2010

kemiska reaktioner och annat

Ja livet är nästan härligt jämt =) Krismöte om Busen i går å det gick väl bra...eller alla är beredda att göra sin del (även vi givetvis) och trolla med knäna vad det gäller ork, resurser och annan. Alla utom en som liksom skjuter upp sin del ständigt... (behöver jag säga att han är typ chef) En stackars snäll (läs för snäll) mentor som inte fixar att sätta upp regler åt min Buse och framförallt inte orkar se till att han följer det som sagts. Att man måste förklara flera gånger som förälder hur hon måste jobba för att han överhuvudtaget ska få något gjort... Tur man är en envis förälder som fick medhåll från de som varit med runt honom en stund;) Rutiner, ramar och enkla regler å framförallt ludda inte till saker. Blir reglerna det minsta luddiga och inte framstår som glasklara för honom så skiter han i dem. Nu hoppas vi på att allt som bestämdes på mötet går åt rätt håll =)

Jobbet rullar på och i morgon är sista dagen med klassen kaos innan sportlovet. Det är tur att jag gillar de små rackarna;) Jag trivs på jobbet men klassen är unik... Det är konstigt att man kan ta nitton härliga ungar, Men så när man blandar ihop dem så blir det som en kemisk reaktion...KAAABOOOM! Konstigt...

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en bra fredag med dina ungar o att det löser sig för "Busen" !!
    Kram på dig :)

    SvaraRadera
  2. Jag är laddad för en toppenfredag! Hoppas de också är det;)

    SvaraRadera
  3. Hm, funderar lite måste jag säga. Vi får nog ta det när vi träffas. Hoppas det blir bättre annars får du väl gå vidare.
    Den kemiska reaktionen känner man igen ;)
    Ha det nice

    SvaraRadera