onsdag 8 september 2010

onsdag, den långa dagen...

Har egentligen min kortaste jobbardag på onsdagar men ändå är vi inte hemma förrens åtta. Full fart hem för att hämta busfröna hos farmor eftersom mannen åkte en sväng nånstans åt Göteborgfalkenbergullaredhemmåtellernått med lastbilen. Hem för att svänga ihop lite matsäck, ta med gympapåsarna som jag hade packat i går kväll (heja planering för en gång skull) å så iväg till gympan med andan i halsen. Hann nästan fram innan min kära gympakollega hunnit bygga hela redskapsbanan själv. 23 härliga trollungar som for fram på våran trollbana och lekte trollets grotta och trollsvansen. Andas en stund i omklädningsrummet medans våra två trollungar duschade å sen vidare till fotbollen för att vänta en liten stund och babbla lite med värdens bästa fotbollsmammor å sen så hem när nästa trollunge var klar. Så är det varje onsdag och även om jag tycker det är buskul så är jag lite trött så här vid niotiden... Undrar om jag kanske ska gå och knyta mig så där onödigt tidigt i dag...är kanske lite smart med tanke på att jag jobbar till sex i morgon;)

1 kommentar:

  1. Hej! Jag bor i Borgstena utaför Borås och är ledare för skutt & Lek för 3-5 åringar. Vi kör för tredje säsongen och ska nu snart ha redskapsbana med trolltema. Blev väldigt nyfiken på hur er bana var upplagd. Om du vill kan du maila mig på 033263351@telia.com. Monika

    SvaraRadera