torsdag 25 november 2010

Tur jag vilade upp mig...

Det var nog tur att jag och kompisen valde att vila upp oss istället för att parta hela natten lång i helgen. Vem visste att jag och kollegan skulle göra tre personers jobb den här veckan. Vi ska förutom att driva vår fritidsavdelning även vara assistent åt en tjej. Inget lätt jobb och all ära åt hennes vanliga assistent som orkar. Det är tufft att vara på helspänn i flera timmar i sträck. Men när man inte vet vad som händer nästa sekund så kan man inte slappna av. I dag ska vi iväg på riddarskola. Det ska bli jättespännande för förra gången tyckte hon det var kul och orkade vara med hela tiden. Hoppas hoppas det blir likadant i dag=)

Nu ska jag fundera på färdvägar till fritids och jobb... Grusvägarna är nyplogade berättade mannen när han kom hem för en stund sen men sen är det några kilometer asfaltsväg också... Kända för att yra igen när det blåser och inte plogade än... Men tar jag mig igenom vallarna i Hörsta så kan jag åka in vid nästa by för där är det nyplogat. En omväg för att tjäna tid =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar