söndag 9 januari 2011

Att sammanfatta en del av livet

Varje dag är en del av livet, och varje år av livet en lite större. 2010 var en stor och viktig del av mitt liv. Allt var inte toppen men summan av det året som gick var betydelsefullt.

2010 var året som jag faktiskt blev något, inte bara mig utan ett yrke. Att få ut min lärarexamen var en stor händelse, kanske den största på många år. Att efter många långa och kämpiga år fixa det =) Att prova på att jobba som lärare var en viktig erfarenhet också. Inte minst som att det fick mig att inse att det är som fritidspedagog jag vill jobba. Man måste prova för att veta. Jag fick det jobb jag ville =) Jag och bästa kollegan öppnade en helt ny fritidsavdelning och jag trivs utmärkt. Enda problemet är att vår lokal inte är klar på långa vägar men jag har inte givit upp än. 2010 var också året som jag fick min sömn tillbaka och de långa perioderna med halsinfektioner försvann. Tänk att ett par halsmandlar kan vålla så mycket besvär.

Försöker annars fundera på vad som hände förra året och konstaterar att det har flutit på. Dottern, prinsessan Kringelikrångel har växt till sig ordentligt och fått lika mycket skinn på näsan som sin mor. Min kära Buse har också växt till sig och det fungerar betydligt bättre i skolan vissa perioder, inte bäcksvart som förut.

När det kommer till hemmet så fick det nytt tak och ny yttervägg åt norr förra året och det var nog precis vad det behövde. Det blev också tillfixat lite innvändigt när barnen bytte rum, altanen blev ommålad, fondväggar i det som nu är matrummet och början till bygget av en liten uteplats där jag ska njuta av vårsolen=)

2010 var ett bra år, kanske detta blir ännu bättre =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar