torsdag 6 januari 2011

Jag finns igen =)

Jag har vaknat från de döda eller nått;) Åtminstone från de där som går i dvala varje år i oktober. Det händer varje år och ändå blir jag lika förvånad varje år... Men i söndags kom jag tillbaka =) Orken kommer sakta men säkert och jag börjar känna igen mig själv. Tur att man är en klurande person så att man känner sig själv och inte deppar ihop varje år när det händer.
Jag gick ut hårt och började rensa byråer och skåp, för att sedan ge mig på att möbelera om. Eftersom jag bor i ett yttepyttelitet hus är detta inget jag egentligen rekommenderar..MEN det är kul =) Matrummet flyttade till tv-rummet och tvärs om. Att flytta köksbordet är ju ingen match, fyra bultar att skruva ur och i och sen är det klart. Men att städa ur skåp och flytta dem trots att det är så lågt i tak att det knappt är möjligt att få ut dem därifrån är lite krångligare... Lite krångligt är det också att flytta soffor som man måste ta bort alla ben först för att få in dem i matrummet. Lite jobbigt är det också att inse att sofforna är för stora för att få plats i det lilla lilla föredetta matrummet först när man äntligen flyttat allt efter sex timmar... Men vad gör det när det är så kul att fixa lite =O)

I dag har vi varit i ishallen och åkt skridskor med vänner. Trevligt förutom när vi kom eftersom vi läst fel på nätet och kom när det var tillåtet med klubbor och puckar... Men sen blev det trevligt och då hann vi hem till kalas hos svärmor som fyller 63 i morgon. Hurra för henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar