måndag 30 maj 2011

En dag som blev en smula unik...

Måndag i dag om ingen märkte det;) MEEEN vi hann med skolbussen, hann med att skjutsa Busen till skolan, hann med att slänga några ord med en trevlig mamma som köpt 20 dvd skivor som jag ska bränna med bilder från skolresan, hann också träffa denna mammas trevliga dotter som också är kompis med sonen som jag ska lära hur man designar om en blogg i helgen, alltså jag ska lära kompisen och inte min son... Lite rörigt där;)

Jobbade lite, fixade undan och roddade lite så det ska funka (gillar inte kaos trots att jag är en kaosmänniska). Sen full fart mot Örebro för några timmar på bästa Komtek så nu har vi lite nya idéer om vad vi ska göra på fritids =) Hem och fick grillat hos svärmor, tackar vi för och tillbaka till jobbet för föräldramöte. Ett minst sagt mystiskt möte där fritids inte riktigt räknades... Men fräck som jag är så stövlade jag in i den förskoleklass där jag brukar jobba och hjälpte till att dela ut lappar och svara på frågor om fritids.

På vägen hem hände det också något märkligt... Jag bor ju i en av de hästtätaste områdena runt Kumla och har sällan problem med hästar (jag är ju faktiskt en gammal hästtjej) det är liksom ryttarna jag har problem med... Jag menar hur svårt kan det vara att le mot den som saktar ner och kör försiktigt förbi hästen på vägen???? Men i dag mötte jag den trevliga tjejen i det vita huset =) Hon ler och vinkar när man tar det lugnt förbi =O) Jag gillar henne! Fler sånna tack!

1 kommentar:

  1. Inte som när vi träffade på två ryttare här i trakterna som red i bredd och fortsatte att rida i bredd när Daniel och jag körde om dom på en inte alltför stor väg som dessutom är jättekrokig. Jag hade hellre träffat på din granne=)

    SvaraRadera