lördag 2 juli 2011

Några dar sen

Jag som tänkt bli lite aktivare med bloggen igen glömde visst bort det i allt myller. Onsdagen som var ledig spenderades hos frisören vid vattentunnan (dags att fylla poolen) och hos en vän. Torsdagen var inte lika trevlig... Bilen var inlämnad på verkstaden och jag valde att ta moppen till jobbet. Solen sken och det kändes bra. Det såg en yngling i full fart till att det inte kändes så mycket längre... Fick tvärnita när jag skulle köra ut i rondellen vid kyrkan för att inte bli mosad av denne lille förare som inte visste så mycket om respekt för andra tydligen. Asfalt är hårt kan vi väl säga... Men envis och en smula tokig som jag är fortsatte jag mot jobbet med en något bultande axel. Väl där mådde jag inge vidare och axeln gjorde allt ondare trotts ispåse. Kollegan följde med mig till vårdcentralen tvärs över vägen men eftersom jag tillhör en annan kommun så plåstrade hon bara om mig lite och sa åt mig att åka hem och vila. I går var jag hos läkare och hon skickade mig till röntgen. Tack och lov var inget brutet så jag fick åka hem igen.

Skönt att jag klarade mig med att bara bli blåslagen =) Nu ska jag ta det lugnt några dagar och det känns faktiskt lite bättre redan i dag. Har köpt både Voltaren i både kapslar och salva så då borde jag få fart på axeln igen tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Jag är glad och tacksam över att det inte gick mer illa. Världen och jag behöver dig kvar här. Hoppas du läker snabbt.

    SvaraRadera
  2. Jodå jag brukar läka snabt =) Känns redan bättre även om axeln inte är bra än.

    SvaraRadera
  3. Men oj, hoppas verkligen du blir bra snart!

    SvaraRadera