tisdag 10 mars 2009

läskigt

god zzZZzzzZZ morgon...jag är trött. Ja jag vet att jag brukar vara pigg på mornarna...
Jag fastnade framför dokumentären om prästers övergrepp inom den katolska kyrkan. Jag kan inte fatta hur man kan sätta kyrkans och prästernas rykte framför barnen välmående. Att tysta ner och mörklägga våldtäckter mot barn och sedan bara flytta prästen till en ny församling där övergreppen kan fortgå. Jag kan inte fatta det!

Nu ska jag försöka flytta fokus mot skolan och försöka tala om genus i dag...vi får se hur det går...

5 kommentarer:

  1. Jag håller såå med dig ang de katolska prästerna! Fy fan vad arg man blir...
    Hoppas det går bra idag, det finns mycket att diskutera inom genusämnet! Kör så det ryker ;)

    SvaraRadera
  2. Fy så hemskt att det faktiskt är så de gör !!
    Hoppas allt går bra för dig idag =)
    Hahaha,jo håret blev.....bättre än innan i alla fall ;) O du behöver inte vara orolig, jag är nattmänniska o jag börjar inte jobba förrens 12.30 idag =)
    Kram på dig !!

    SvaraRadera
  3. Dom är ju kyrkans män vet du...o kyrkliga människor har ju aaaldrig fel..o gör aaaldrig fel heller... :)
    Hyckleri på högsta nivå....

    SvaraRadera
  4. Skickar mitt nummer till dig på fb... så kolla där. Tjenis.

    SvaraRadera
  5. Håller givetvis med. Tvingade mig att sluta titta vid halvelva var redan nog förbannad så det tog sin tid att somna. Religion är ett stort hyckleri kan inte hjälpa att jag tycker så mer och mer för varje år som går.

    SvaraRadera